Nově v portfoliu: Pojištění auta se slevou za kilometry
Pojištění auta řeší téměř každý. Cena je pro výběr pojišťovny bezesporu důležitý parametr. Pojištění je však nejen o ceně. Důležité jsou také podmínky pojistné ochrany. Pojištění auta od Pillow pojišťovny si mohou oblíbit jak poradci, kteří hledí především na cenu, tak i ti, kteří porovnávají kvalitu pojistné ochrany. Navíc, pojistné podmínky této pojišťovny jsou srozumitelné a krátké, což je pro stále více poradců i klientů důležitý aspekt.
Sleva za nájezd
Hlavním tahákem tohoto pojištění je bezesporu sleva za nájezd. Pillow a Allianz jsou jediné dvě pojišťovny, které bez dodatečných podmínek cenově zvýhodňují vozy s podprůměrným nájezdem. I dva ale stačí, aby vzniklo konkurenční prostředí, a výsledkem je tak ještě vyšší sleva za nízký nájezd, než bylo běžné před dvěma lety. U Allianz lze za nízký nájezd získat slevu až 35 % z pojistného, u Pillow až 40 %.
Dalším benefitem je bezlimitní pojištění skla, které zahrnuje čelní, boční, zadní a střešní sklo včetně panoramatické střechy. A co je sympatické, cena tohoto připojištění také závisí na projetých kilometrech. Nízkonájezdová vozidla tak získávají nízkou cenu pojištění skel. A tak to má být – auto, které není na silnici, není ohroženo odlétnutým kamínkem.
Flexibilita a další výhody
V tomto pojištění nenajdete žádné pevně dané balíčky, ale vše můžete nastavit přesně dle potřeb klienta. Pojišťovna se také přiklonila k výhodnější fixní (nikoliv procentní) spoluúčasti. Volba je ze tří možností: 5, 10 nebo 20 tisíc korun. U tří doplňkových pojištění (střet se zvířetem, přírodní událost, krádež vozidla) je spoluúčast vždy nulová
Další výhodou je havarijní pojištění bez rizika podpojištění. Pojišťovna bere určení obvyklé ceny vozidla na vlastní odpovědnost, a díky tomu neaplikuje podpojištění. Související výhodou je přepočet ceny pojištění na výročí. Doplňkové pojištění krádeže vozidla, které kryje totální škodu, automaticky snižuje v průběhu pojištění svou cenu podle poklesu obvyklé ceny vozu.
Když už je řeč o havarijním pojištění, je třeba věnovat pozornost vstupní prohlídce. V případě Pillow se vždy jedná o samoprohlídku pomocí mobilní aplikace. Klient nebo poradce si stáhne do telefonu aplikaci Pillow a ta postupně provádí jednotlivými snímky vozidla. Nafocené snímky lze odeslat ihned nebo v okamžiku, kdy bude uživatel na Wi-Fi.
Pojištění, které není pro všechny
Pojištění od Pillow pojišťovny není pro všechny klienty. U vyššího nájezdu nebude cena již tak atraktivní. Matematika je jednoduchá. Pokud je nižší cena za nižší nájezd, musí být vyšší cena za vyšší nájezd. V nejlevnější asistenci nejsou zahrnuty náklady na odtah a ani opravu na místě v případě poruchy vozidla. Pokud má být zahrnuto i toto krytí, je třeba zvolit vyšší balíček asistence. Klienty je třeba upozornit, že bez foto prohlídky vozidla činí spoluúčast 90 %. Také je dobré vědět, že ve lhůtě do pěti pracovních dní od zjištění krádeže má pojištěný za povinnost odevzdat pojišťovně originál technického průkazu a všechny sady klíčů od zámků dveří, případně od dalších uzamykatelných a bezpečnostních prvků. Při porušení této povinnosti by však ke krácení plnění došlo jen v případě, kdy toto opomenutí mělo podstatný vliv na vznik nebo rozsah škody. Naopak pojišťovně nevadí, když s autem zloděj ukradne i osvědčení o registraci (tzv. „malý techničák“), které bylo uloženo ve vozidle.
Dodejme, že Pillow pojištění je určené pro retailové klienty, neexistuje žádná varianta pro flotily. Pillow je také plně digitální pojišťovnou, se svými klienty komunikuje pouze elektronicky. Podobně sjednání pojištění je výhradně zaplacením, varianta s podpisem není možná. Díky tomu nabízí cenově efektivní službu, zároveň ale nelze pojištění uzavřít pro klienta bez e-mailu. Tento segment řidičů je stále významný a je pro ně třeba najít řešení u jiné pojišťovny.
Nadprůměrný produkt
Pojištění auta od Pillow pojišťovny je nadprůměrným produktem a samotná sleva za počet ujetých kilometrů má nepochybně svůj význam. Dle aktuálních odhadů jezdí v Česku dva miliony osobních vozidel s nájezdem do 12 000 km ročně a z nich pouze 500 tisíc má pojištění dle kilometrů. Zbylých 1,5 milionu nevyužívá slevu za nízký nájezd a platí možná zbytečně mnoho za povinné ručení i havarijní pojištění. Jezdit málo, a přitom platit hodně za pojištění, je ostuda, kterou by žádný finanční poradce neměl u svých klientů nechat dopustit.
Dušan Šídlo, pojistný analytik Broker Trustu